Waarom hier heen? - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Mara Veldt - WaarBenJij.nu Waarom hier heen? - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Mara Veldt - WaarBenJij.nu

Waarom hier heen?

Door: Mara van 't Veldt

Blijf op de hoogte en volg Mara

11 September 2011 | Nederland, Baarn

Eigenlijk begint dit verhaal al heel erg lang geleden. Ik zat nog in groep 1 of 2 toen mijn buurmeisje, tevens mijn beste vriendin, met haar ouders verhuisde naar Nieuw Zeeland. Dit was een erg zware tijd en bij ons afscheid hoopte ik diep van binnen haar ooit nog een keer terug te zien...

Met dit in mijn hoofd hebben we geprobeerd elkaar zo af en toe te bellen. Dit was erg prijzig en lastig te regelen, want iemand van ons moest vroeg opstaan en de ander laat opblijven. Het was geen succes en ons contact verwaterde een beetje. Toch kon ik mijn lieve vriendin niet vergeten. Hoe ouder ik werd hoe handiger in werd in het gebruik van internet. Via andere buren kreeg ik het voor elkaar haar e-mail adres te krijgen. We stuurde elkaar wat mailtjes, maar waren erg druk op school, dus ook dit werkte niet helemaal. En toen ontdekte ik Facebook en merkte dat ook zij hier gebruik van maakt, zo ook haar zus. Op deze manier kan ik toch wat meer met haar communiceren zonder lange mailtjes te schrijven.

Ondanks dat ik naar Nieuw Zeeland ga omdat ik hun wil terugzien, besef ik me ook dat dit een 'once in a lifetime' reis is en dat ik de wereld wil zien...
Heb er zin in:)

  • 12 September 2011 - 09:46

    Marisja:

    zo trots op mijn lieve vriendinnetje:)

  • 23 November 2011 - 06:36

    Mam:

    heerlijk, dat vooruitzicht,
    knap ook hoe je er naar toe leeft en telkens weer de stappen neemt die nodig zijn om te regelen wat MOET en tegelijkertijd zoveel mogelijk OPEN te laten.
    je los maken van je vertrouwde omgeving is een van de grootste stappen die je bij een reis als deze neemt en die stap neem jij, kleintje van me! kusmam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Baarn

Mara

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 24456

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 17 September 2014

Indonesië

16 Januari 2012 - 24 Oktober 2012

Nieuw Zeeland en Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Landen waar ik al geweest ben

Landen bezocht: