Eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mara Veldt - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mara Veldt - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Mara van 't Veldt

Blijf op de hoogte en volg Mara

19 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hallo mensen,
Ik ben veilig aangekomen in australie.
Terwijl het voor mij nu midden in de dag is. Is het bij jullie half 3 's nachts.
De vlucht was echt vreselijk. Veel te lang, maar ik hoop de moeite waard. Het was we lache, want je had een scherm in de stoel voor je. En daar kon je films kijken, spelletjes spelen, maar ook het vliegtuig van buiten bekijken. Er zat namelijk een camera in de staart van het vliegtuig. Ook kon je zien waar je op dat moment vloog.
Je kreeg de hele tijd drinken en eten. Ook snacks. Zoals een mars ijsje. Het eten zelf was iets minder lekker, maar er was wel keuze.
Na echt veel te lang vliegen kom je aan op het vliegveld en komt de angst. Want er worden vele vervelende verhalen verteld. Maar ik mocht gewoon doorlopen, terwijl anderen ondervraagd werden en andere hun tas door een scan moesten laten gaan.

Mijn eerste dagen hier zijn erg zwaar. Vind het ook wel erg jammer dat niemand je hiervoor waarschuwt. Ik ga hier ook een notitie maken. Want waarschijnlijk ben je het al weer vergeten als je thuis komt. Gelukkig hebben ze hier een kantoor met gratis internet en waar je terecht kan met al je vragen.
Sydney is overigens erg druk.maar wel erg leuk. Op sommige punten staan mensen die muziek maken en ik neem daar dan goed de tijd voor. Ben al bij de Bridge en het operah house geweest. Wat zal ik vandaag eens gaan doen...

Maandag ga ik door naar Nieuw Zeeland, waar ik word ontvangen door mijn vriendin met haar moeder. Kijk er erg naar uit.

  • 19 Januari 2012 - 05:02

    Oma:

    wat vind ik het fijn je reis zo mee te beleven, en wat ben ik trots op je, je slaat je er wel doorheen, gochem om daar vast een notitie van te maken, maar het zal ook wel wat met de jetlag te maken hebben, want na zo'n reis vliegen, ben je natuurlijk moe, hoop dat de reis naar nieuw zeeland niet zo zwaar is, maar daar word je fijn opgevangen, ga daar van met volle teugen genieten hoor. groetjes oma ps. hoe is het weer daar?

  • 19 Januari 2012 - 09:31

    Hennelien:

    Hi meisje!

    Wat goed om te horen dat je aangekomen bent. Is het er lekker warm?
    Ik lees dat je het moeilijk vind die eerste dagen.. je bent toch met een groep mensen?
    Toch niet gelijk alleen? En ga je eerst naar Nieuw Zeeland om vervolgens weer terug te gaan naar Australië? Ik wens je heel veel succes en veel plezier.

    Liefs,
    Hennelien

  • 19 Januari 2012 - 14:58

    Mam:

    gistermiddag stond je nog niet in mijn mail, nu gelukkig wel. ze hebben mij ook niet verteld hoe moeilijk mijn 1ste dagen zouden zijn. :D heb je al 2 sms gestuurd maar geen antwoord. o.a. over het ijdsverschil want ik wil je niet wakker bellen. zat er niemand op de vlucht die ook gaat backpacken? spreek iemand aan of zoek een nederlandse plek of ga met een bord NL om je nek lopen. hi, hi ik heb ideeen genoeg maar het liefst wil ik je gewoon knuffen!
    kusmam

  • 19 Januari 2012 - 17:15

    Tineke:

    Ik heb je vlucht gevolgd via internet en dat was al leuk!!! Ik ben er behoorlijk mee bezig.
    Nou ja, je bent wel even op jezelf aangewezen maar dat is ook de bedoeling toch? Jij kunt het wel hoor, geef het even een paar dagen tijd om wat in het ritme van de dag te komen. Het is niet niks!!
    Leuke foto van jou! Ik geniet met je mee.
    Liefs, Tineke

  • 19 Januari 2012 - 20:28

    Rowan En Damian:

    Ik, Damian en iedereen zijn verdrietig omat opa Ed dood is.
    Ik heb hem in zijn kist gezien.
    En hij had een mooie pak aan.
    Maar het was nog heel gezelig.
    Maar het was heel leuk.
    2012/jan/19.
    Groetjes iedereen

  • 26 Januari 2012 - 17:14

    Els:

    Hoi Mara, Ik hoorde van Bon dat je al op reis bent, Spannend hoor, ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat. Maar al met al zal het een hele ervaring zijn, al is de reisduur soms best wel lang, effe doorbijten. Nou meid, succes en we kijken zo nu en dan waar je zit hoor. Groetjes Sjoek en Els

  • 26 Januari 2012 - 18:30

    Zita (mam V Arin):

    Hoi Mara! Mag ik je ook volgen op de spannende droomreis? Je bent nu vast al in Nieuw Zeeland, spannend joh! Vergeet niet te genieten he? Mijn neef (zoon van mijn broer) is op dit moment ook in Sydney, om te studeren, grappig dat jij hem zomaar tegen kon komen - in die miljoenenstad, zou wel heel toevallig zijn...! Groetjes, Zita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mara

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 24458

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 17 September 2014

Indonesië

16 Januari 2012 - 24 Oktober 2012

Nieuw Zeeland en Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Landen waar ik al geweest ben

Landen bezocht: