Ik kan vliegen!!!!!!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mara Veldt - WaarBenJij.nu Ik kan vliegen!!!!!!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mara Veldt - WaarBenJij.nu

Ik kan vliegen!!!!!!!!

Door: Mara van 't Veldt

Blijf op de hoogte en volg Mara

18 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo weer een week verder, tijd gaat snel, gelukkig. Het begon allemaal met het opnieuw afscheid nemen van Liana. Ik heb gewoon weer gezegd tot ziens en ik hoop eerlijk waar dat ik had weer een keer gaan zien. Misschien als we bejaard zijn ofzo. :P
Daarna was het op naar Kaikoura. Ik reis met een Stray Travel bus en die bus zit vol met jongen die ongeveer dezelfde reis maken als ik. Dus ik ontmoette meteen al een meisje genaamd Kelly. Zat had me overgehaald om die dag mee te gaan vissen. Dat was niet echt een heel goed idee, want omdat ik de hele dag in de bus heb gezeten was ik al niet echt heel erg lekker voordat ik op de boot kwam en laten we het zo zeggen het werd er niet minder op. Het was wel heel gezellig met de zessen en daarna gingen we vis eten bij de mensen van de boot. We kregen zelfs nog vis mee naar huis.
De volgende dag ben ik gaan wandelen met twee anderen. Het was een prachtige kustwandeling en op een gegeven moment klommen we over de stenen naar de zee (weet niet waarom) en ik sprong een stukje naar beneden. Zat daar een zeehond en die begon keihard te brullen. Ik schrok me te pletten. Zo erg! maar hij bleef gewoon liggen en wij gingen weer weg. Hij had gewonnen. :)
De dag daarna was een dag reizen. Want we gingen van Kaikoura naar Picton en daar snel overstappen naar de bus naar Abel Tasman. Onder weg hebben we elke keer stops waar je even je benen kan strekken en soms ook een activiteit kan doen zoals wijnproeven.
De volgende dag ging ik kajakken en zeilen. Dat was echt heel gezellig, maar best wel zwaar. Je zit dan met ze tweeen in een kajak en eentje zat alleen. In het eerste stukje zat ik voorin en het tweede stukje zat ik achterin. Omdat we een beetje laat waren vertrokken moesten we bij de laatste stop haasten om naar de boot te lopen. Dit was wel erg jammer, want het was echt weer om te gaan zwemmen, maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan. Bij de zeilboot aangekomen moesten we meteen vertrekken. Het was een katamara en de kapitein kon alles regelen van een kant. Zelfs de giek word beheerst. Dat is wel mooi met een boot vol mensen. Hij kan dus niet zomaar naar de andere kant klappen.
De volgende ochtend was een spannende ochtend, want ik ging VLIEGEN. ja mensen vliegen. Hanggliding genaamd. Bij deze organisatie werd je door een kleine vliegtuig omhooggetrokken en dan na tien minuten boven vliegen werd je losgegooid. En dan stuurt de gids en vlieg je net als een vogel. Het was zooooooooooo geweldig. Ik mocht zelfs even zelf sturen. Hij ging ook nog even stunts doen, maar ik vind het glijden veel leuker. En toen de landing. Die ging verbazingwekkend erg soepel.
de rest van de dag was gevuld met de busreis. We stopte in Greymouth om te overnachten en daar was een hostel met een bar erin. En die hebben een feestje met vuilniszakken. Je krijgt dat een vuilnis zak en dan moet je daarvan je jurk maken. Ik had er eerst helemaal geen zin in, maar toen ik andere meiden (die bij mij zaten) bezig zag, had ik zelf ook snel een jurkje gemaakt en daarna gingen we naar de bar. Het was echt heel erg gezellig. Volgende dag ging ik naar de bieb om te internetten. Gelukkig is het daar gratis, want in de hostels is het elke keer heel erg duur. Maar acht, ik wil internet. We vertrokken om 13:00 en gingen naar Franz Josef Glacier. Daar heb ik de volgende dat een wandeling over gemaakt. Wat is dat prachtig, maar ontzettend zwaar. Gelukkig werd de groep in verschillende groepjes verdeeld en zo waren de zeurende mensen in de laatste groepen. De voorste groep had het het moeilijkst en de laatste groep had het wat makkelijker. omdat iedere groep leider het ijs was meer uithakt. Het was echt heel erg leuk.
NU ben ik in Queenstown. Weet niet of ik het hier echt naar mijn zin ga krijgen, want het is meer een party town, maar het komt vast wel goed.
Spreek jullie snel weer. Dikke kus

  • 17 Februari 2012 - 21:16

    Mam:

    hi,hi, leuk om het verhaal te lezen dat je me net verteld hebt! nog een extra kus xxx

  • 17 Februari 2012 - 23:24

    Ans:

    Mara dit is het he wat een verslag wat een foto's te gek joh mooi hoor.
    leuk weer van je te lezen ik geniet hiervan .dikke zoen ans

  • 18 Februari 2012 - 08:27

    Je Broer 'tje':

    ey Zussie!

    Toffe vehalen hoor! Klinkt allemaal erg leuk en stoer :D
    Fijn ook om weer wat van je te horen / lezen want ik mis je wel hoor :P
    Ook al zien we elkaar normaal ook niet vaak, toch is t idee dat je dan dichtbij bent wel anders :D
    Super leuke foto's vooral die in je ijshutje, dacht dat er in je verhaal stond dat t weer was om te zwemmen.... ik begrijp er nix van ;-)

    love you
    dikke kus Ferry

  • 18 Februari 2012 - 08:29

    Tineke:

    Goed dat je zo'n verslag maakt want het is heeeeeeel veel als je 10 maanden aan de huppel bent. Leuke foto's heb je , vooral die van de take off!! Ha ha. Zo te zien is het weer wat beter geworden gelukkig. Wel goeie zonnecreme gebruiken hoor!
    Dag lieverd, Tineke

  • 18 Februari 2012 - 10:13

    Marcel Tanis:

    Helemaal leuk Mara! Fijn om te horen en te zien dat je het naar je zin hebt!!

  • 18 Februari 2012 - 12:23

    Ronald:

    Onvoorstelbaar wat je in zo'n korte tijd allemaal beleven kan,lijkt wel een sprookje,het is leuk om via die mooie foto's het te mogen mee beleven,Genietervan greets uncy Ro

  • 19 Februari 2012 - 20:29

    Zita (mam V Arin):

    Klinkt allemaal heel excotisch Mara, wat maak je veel mee! Iedere dag is weer héél anders, geloof ik! Misschien moet het maar wat saaier voor je worden, zo is het heel snel om! :) Grapje, geniet maar fijn verder...

  • 20 Februari 2012 - 12:56

    Berna:

    Hoi mara, wat maak jij te gekke dingen mee, geniet ervan en tot je volgende verslag.

  • 22 Februari 2012 - 10:30

    Hennelien:

    Hi Mara,

    What an amazing story! You're getting the hang of travelling now and are acting like a real backpacker and you've been skydiving, how exhilarating must that have been!! Love reading your updates and traveller stories! Keep enjoying every second on you way and good luck to you!

    Love,
    Hennelien

  • 25 Februari 2012 - 16:18

    Janneke:

    Hoi Mara,
    wat een avonturen allemaal, mooie foto's ook,
    (zo'n mooie vis eet je toch niet op ;)
    van harte met Ferry zijn verjaardag en fijne reis verder
    ook groeten van Onno en de rest hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mara

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 24455

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 17 September 2014

Indonesië

16 Januari 2012 - 24 Oktober 2012

Nieuw Zeeland en Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Landen waar ik al geweest ben

Landen bezocht: