Soms is het goed om alleen te zijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mara Veldt - WaarBenJij.nu Soms is het goed om alleen te zijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mara Veldt - WaarBenJij.nu

Soms is het goed om alleen te zijn

Door: Mara van 't Veldt

Blijf op de hoogte en volg Mara

23 April 2012 | Australië, Sydney

Mensen wat gaat de tijd snel en ik vergeet elke keer alles bij te houden. Daar komt ook nog een keer bij dat ik ook voor de krant moet schrijven. Geweldig, maar neemt wel tijd in beslag. Dus hier maar weer een snel verslag voor mijn vrienden. Kan jullie toch nooit alle avonturen vertellen. OF jullie moeten een maand lang willen luisteren naar een presentatie :)
Dus na de Blue Dock station ben ik met de bus naar de Tongariro crossing gegaan. Ik had al vele verhalen gehoord over deze wandeling, dat deze ontzettend zwaar is, maar wat andere meestal zwaar vinden, vind ik dan wel meevallen. Dus ik had er best wel zin in. Ook liep bijna iedereen van de bus mee en hadden we dus een gezellig groepje. De eerste klim was inderdaad een uitdaging, want het ging best wel omhoog, maar op een gegeven moment had je dan toch de top gehaald en dat voelt zo heerlijk. Maar ondanks dat de zon scheen en de lucht bijna helemaal blauw was, stond er een behoorlijk koude wind. Toen ik naar beneden keek zag ik dat het pad bestond uit losse stenen en omdat ik andere zag vallen ging ik voorzichtig naar beneden. Misschien had ik hier niet voorzichtig moeten doen, want na drie stappen gleed ik uit en verdraaide mijn knie. Op dit moment liep ik ook zonder de groep, want die waren gaan lunchen en omdat ik op dat moment nog niet op mijn benen kon staan wachtte ik even en ad mijn eigen lunch. Daarna kwamen de eerste van de groep en een van de jongens kwam naar em toe om me een hand te geven en rustig naar beneden te gaan. Helaas was de wandeling daarna voor mij niet meer zo mooi, had te veel pijn in mijn knie en omdat je van het langzaam lopen weer ontzettend koud werd, gingen we ook nog eens sneller lopen. Gelukkig waren er een paar mensen uit de groep die bij me bleven lopen. Heb het overleefd!
Daarna gingen we weer naar Wellington en ik Wellington moest ik een paar dagen wachten tot de bus kwam, want ik wou nog naar de Te Papa museum. Dit is echt het gaafste museum ooit en nog gratis ook. Het is heel erg gericht op het zelf beleven en ook leuk gemaakt voor kinderen. Er waren zo veel verschillende onderwerpen, dat ik later nog een keer terug ben gegaan en een poging gedaan om een van de gebouwen te tekenen, maar er is zoveel detail in die gebouwen met al die gezichten die ze erin hebben verwerkt.
Daarna ging ik voor de derde keer naar Rotorua, maar ook dit keer had ik vele leuke dingen gepland en had er veel zin in. De eerste dag ging ik naar Hobbiton. Een scene uit Lord of the Rings. Deze film is in Nieuw Zeeland gefilmd. Het was echt prachtig en het is net zo rustgevend als dat ze in de film laten zien.
De tweede dag ging ik naar de Whakaharewarewa village. Dit is een dorpje gebouwd op geisers. Hier wou ik graag met iemand anders naar toe, maar ik kon niemand vinden en ging toen maar alleen. Blij toe, want ik ben op deze manier veel meer gaan kletsen met de mensen en heb daar wel een halve dag doorgebracht terwijl andere maar een uurtje of twee blijven. Omdat ik op een gegeven moment aan het jammen was met de tattoo artiest maakte hij in mijn tekening een prachtige versiering. Normaal moet je voor hem betalen om een tattoo ontwerp te krijgen, maar dit deed hij gratis. 's Avonds kreeg ik nog een smsje dat hij helaas niet uit kon gaan, maar dat ik zijn dag goed heb gemaakt.
Toen was het tijd om via Auckland naar Pahia te gaan. Hier ben ik op een overnachtings cruise gegaan waar je gitaar kan spelen, poelen, kletsen, nachtkajakken, zwemmen, vissen, snorkelen en een wandeling maken op een van de eilanden. Ik heb er zo van genoten dat toen ik van boord af kwam ik gevraagd heb of ik er niet kon werken en dit kon dus daarna heb ik drie cruises gewerkt. Ook hier heb ik van genoten. Want je bent niet alleen aan het werk. Zo heb ik nog een keer gekajakt en gesnorkeld. En bijna elke avond een optreden gegeven. Geweldige tijd, zou best langer kunnen werken daar. :)
Toen was het al weer tijd om verder te reizen. Nadat ik nog naar Hahei ben geweest en ook daar heb gekajakd langs de kust en ik heb genoten van de waterval en het zwarte strand in Piha heb ik mijn vlucht naar Sydney genomen.
Helaas moet ik bekennen dat op mijn laatste nacht in Nieuw Zeeland mijn portemonee is gestolen. Met het geld wat ik net had verdient. Gelukkig heb ik geweldige ouders die meteen alles voor mij geregeld hebben en die mij ook weer zin hebben gegeven om verder te reizen. LUF YOU!!!!

  • 22 April 2012 - 21:21

    Tineke:

    Hè wat is dat nou weer een domper! Nou ja, dieven heb je overal. Als je maar geen belangrijke passen of iets dergelijks kwijt bent.
    Mooi verhaal verder en dan al die mooie namen van plaatsen!
    Groet, Tineke

  • 23 April 2012 - 05:44

    Oma:

    fijn dat je zo geniet, en heel erg bedankt dat je ons zo laat mee genieten , en dieven? och ze zullen er niet veel aan hebben, zei hebben die christoffel niet gekregen, dus geeft hij ze ook geen geluk, en zo je het nog niet wist? je kon weer zien ,hoeveel je ouders van je houden. en dat zijn dingen die geen dief van je af kan nemen, liefs oma

  • 23 April 2012 - 07:30

    Janneke:

    Goh, wat rot van je portemonnee, gelukkig dat het weer geregeld is, laat het je reis niet bederven, de meeste mensen zijn gelukkig wel eerlijk
    xx

  • 23 April 2012 - 08:40

    Hennelien:

    Hi dear,

    What a wonderful report have you written for us to read. It is a shame to read that your wallet has been stolen, but as positive as you are your coping with that loss ;-) Every time I read your reports I think back to the amazing experiences I had during my travels and jealousy sets on me :-) Keep enjoying the new ventures your experiences and the adventures that come with that. It is a once in a lifetime experience so pause every now and then to suck it all up! Looking forward to your next story.

    love,
    Hennelien

  • 23 April 2012 - 20:51

    Mam:

    je portomonai gestolen, de ontreddering groot maar toen ik je later aan de telefoon had wist je me alweer een mooi verhaal te vertellen! je had een dollar gekregen voor een stukje gitaarspel. zelf had je de laatste 0,30 ct gegeven aan de gitarist waarbij je zei: meer heb ik niet de rest is gestolen! jullie raakten in gesprek, hij liet je spelen en jij kreeg een dollar. het bewijs: van geven wordt je rijk. voor mij een moment waarop ik kan zien hoe ongeloofelijk krachtig je bent en een naar moment weer omweet te buigen naar een mooi moment. Het goede zien in mensen en hen om je heen verzamelen daar ligt je kracht.
    mooi hoor, ik ben apetrots op je. duizend dikke kussen mam

  • 26 April 2012 - 20:05

    Ome Ronald:

    wouwiewowie spannend allemaal wat gaat het snel zo zit je in zeeland en dan in australie leuke avontuurlijke belevenissen het je al een kookaburra gezien of karokedillen pas op voor de kleine irukanji die zijn eggie gevaarlijk veel plezier en blijf genieten (niet weer dat niet apperaat) groeten Ronald

  • 28 April 2012 - 16:12

    Top Syney Is Groot:

    Het is een groot land aussie en Sydney is een leuke stad er is daar veel te doen ik heb er vier weken vertoeft.
    Als je naar peddys market gaat kan je goed shoppen een chinees winkel centrum je kan er heel goedkoop eten.
    Als je onderdak wil net buiten de stad heb ik familie voor je waar je terecht kan en kunnen je verder helpen.
    Want ik zie dat je haast geen geld hebt jammer dat het je gebeurd is een belletje voor je en het is geregeld.
    Wel Mara morgen is er een nieuwe dag stuur me een mail als je het adres wil hebben het is in Bundeena een natuur reservaat waar je normaal nooit komt.
    Ik stapte s'morgens naar het pontje en nam de trein binnen een mum van tijd sta je in het centrum.
    Groetjes de vader van Chris uit Baarn we leven met je mee!!!!
    Ik vertel hem hoe het zijn zusje vergaat een goede reis van deze kant.

  • 01 Mei 2012 - 10:31

    Bozana En Zijo:

    Beste Mara,
    Wij lezen jouw reisverslag met spaning en met bewondering dat jij zo ondernemend bent en nog moedig om dit in je eentje te doen. Reizen is proeven dan de wereld. Jij brengt dit deel van de wereld dicht bij ons. Hier is een spreekwoord voor jou: Er is één middel om te leren thuisblijven: op reis gaan.
    Wij willen je nog een hele goede en mooie reis toewensen. Bozana en Zijo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mara

Actief sinds 11 Sept. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 24453

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 17 September 2014

Indonesië

16 Januari 2012 - 24 Oktober 2012

Nieuw Zeeland en Australie

30 November -0001 - 30 November -0001

Landen waar ik al geweest ben

Landen bezocht: